Bezrobocie.org.pl

Blog o biznesie, pracy i karierze

Marketing

Sprzedaż w sieci, a content marketing

Sprzedaż w sieci, a content marketing

Badania pokazują, że ponad połowa dorosłych Polaków regularnie kupuje w Internecie. Nic nie wskazuje na to aby ten trend miał ulec zmianie. Wręcz przeciwnie, odsetek tych ludzi dalej będzie rósł. Największe sukcesy biznesowe ostatnich lat zostały zbudowane z wykorzystaniem Internetu. Mimo to wielu przedsiębiorców ciągle zastanawia się nad sensem obecności w sieci. Przyczyny tego zjawiska można się dopatrywać w mylnym wyobrażeniu, że marketing internetowy jest przeznaczony tylko dla dużych graczy. Rzeczywistość jest zgoła inna. Prawie każdą firmę da się wypromować przy pomocy sieci. Również tę działającą lokalnie.

Konkurencja w sieci

Jedynym znaczącym problemem może okazać się konkurencja. Nie wystarczy już tylko stworzenie przeciętnej strony internetowej. Musimy zadbać o nią pod względem technicznym jak i jakościowym (w stosunku do publikowanych treści). Coraz większe znacznie na rynku ma concent marketing, który opiera się na właśnie tworzeniu treści wartościowych z punktu widzenia odwiedzającego naszą stronę. Badania Eye Tracking pokazują, że ogromna część internautów zwraca uwagę wyłącznie na tytuł i pierwszych kilka zdań prezentowanych treści. Dlatego też w tych miejscach należy umieszczać najważniejsze informacje. Dzisiejszy klient jest niecierpliwy i jeżeli od razu nie dostanie wyczerpujących informacji, najpewniej pójdzie po nie do konkurencji.

Odpowiednie treści

Na chwilę obecna największe znaczenie mają spójne i przemyślane treści. To dzięki concentowi użytkownik poznaje ofertę firmy i jest w stanie podjąć decyzję o skorzystaniu z jej usług. Sama zaś obecność w Internecie jest szczególnie ważna w przypadku młodych odbiorców, gdyż coraz trudniej dotrzeć do nich klasycznymi środkami masowego przekazu. Dobrze przemyślany concent marketing może okazać się tu strzałem w 10.

symstudio.pl

Udostępnij