Home Marketing Promowanie firmy w social media

Promowanie firmy w social media

by Redakcja Bezrobocie.org.pl

Prowadzenie biznesu w naszym kraju jest dziś łatwiejsze niż w latach poprzednich. Gdyż polska gospodarka znajduje się w doskonałej kondycji. Dodatkowo początkujący przedsiębiorcy mogą uzyskać dziś rozmaite ulgi oraz dojść do rozmaitych źródeł finansowania. Nie mając zbyt wiele własnego wkładu, na skalę niespotykaną nigdy wcześniej. Nic tylko otwierać własny biznes! Niestety, chociaż założyć formę można szybko, a koszty prowadzenia wielu rodzajów działalności nie są aż tak wysokie, jak kiedyś, nasza forma nie przyniesie upragnionych dochodów, jeżeli odpowiednio jej się nie wypromuje. Współczesny biznes wymaga od form obecności w Internecie. I każdy biznes musi posiadać swoją stronę internetową, bloga, a w razie potrzeby — także sklep internetowy. Promowanie firmy w social media – od czego zacząć?

Promowanie firmy w social media

Promowanie firmy w social mediaO ile wielu przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z konieczności posiadania firmowej strony i bloga, wielu z nich ukierunkowuje swoje działania na przeglądarkę internetową. Dbając przede wszystkim o dobrą widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Wynajmują więc rozmaite formy lub freelancerów, którzy zadbają o pozycjonowanie strony, optymalizując ją pod SEO i używając innych narzędzi pozycjonujących. To jednak jest w dzisiejszych czasach zdecydowanie za mało. Aby dana forma i marka przebiły się do społecznej świadomości, musi być dobrze widoczna nie tylko w przeglądarce internetowej, ale także w social media. W przypadku niektórych grup odbiorców to właśnie ten sposób promocji naszych usług i produktów gra pierwsze skrzypce. Gdyż większość konwersji pozyskiwanych będzie właśnie stamtąd.

Jak jednak rozpocząć promowanie firmy w social media? Przede wszystkim trzeba zadecydować, które z nich staną się głównym kanałem przesyłania naszych komunikatów marketingowych. Istnieje bowiem bardzo wiele portali społecznościowych. Co więcej, nie wystarcza obecność tylko w jednym z nich, gdyż ich użytkownicy często są rozproszeni po różnych portalach.

Popularność mediów społecznościowych

W Polsce rośnie też znacząco poziom popularności portali społecznościowych, które jeszcze niedawno dla polskiego biznesu wydawały się mało ważne, a dziś trzeba w nich zaistnieć. Należą do nich między innymi Twitter, Pinterest oraz Tumblr. Dziś obecność na samym Facebooku i Instagramie nie jest wystarczająca.

Decyzja o tym, jaki portal wybrać, by nasze promowanie firmy w social media było skuteczne, powinna być podjęta w oparciu o znajomość naszej grupy docelowej i badania marketingowe. Gdyż zdarza się, że nasi potencjalni klienci aktywni są głównie na konkretnym portalu społecznościowym.

Konieczna staje się też w biznesie inwestycja w jedno z kompleksowych narzędzi do zarządzania mediami społecznościowymi. Narzędzia, takie jak HootSuite, Buffer, SocialPilot, Zoho Social oraz wiele innych, umożliwiają podłączenie wielu kont społecznościowych i dodawanie treści za jednym razem do wielu kanałów social media. Wyposażone są też w złożone narzędzia analityczne, które pozwolą poznać lepiej naszą grupę docelową i jej reakcje na udostępniane przez nas treści.

0 comment

Zobacz także

Zostaw komentarz